Programma

Uw dagvoorzitter is Leo Kivits.

Onder voorbehoud van wijzigingen.

09:15Ontvangst

 

10:00Opening

Opening door dagvoorzitter Leo Kivits, Hoofddocent Retail Management bij EFMI Business School

10:15Plenair

Het gevecht om schaalgrootte

Koen de Jong | Managing partner van IPLC-Europe

Koen de Jong is een vaste gastspreker op het private label congres en dat is niet voor niets. De oprichter van IPLC Europe heeft als manager en als consultant zeer ruime ervaring opgedaan in de internationale private label wereld. Als geen ander is hij op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van de marketing van huismerken en de ontwikkelingen in de private label industrie. Hij staat bekend om zijn scherpe en kritische inzichten. In zijn lezing “Het gevecht om schaalgrootte” gaat hij dieper in op de vraag hoe private label bedrijven trachten te groeien en waarom internationalisering en schaalgrootte kan leiden tot duurzame concurrentievoordelen.

 

11:15Plenair

De Noot(d)zaak voor schaalgrootte in Noten & Snacks

Harry Homs | Commercieel directeur van Intersnack Nederland

Harry Homs is sinds 2004 commercieel directeur bij Intersnack Nederland. Daarvoor bekleedde hij diverse commerciële functie bij bedrijven als Perfetti van Melle en Bols Wessanen. Intersnack is met een omzet van ruim 2 miljard euro een van de leidende producenten op het gebied van noten & snacks in Europa. Ook in Nederland is Intersnack het afgelopen decennium snel gegroeid.

In zijn lezing “De Noot(d)zaak voor schaalgrootte in Noten & Snacks” zal Harry Homs zijn visie geven op de categorie snacks & noten en de rol die private labels en merken spelen bij de ontwikkeling van de categorie.

12:00Lunch

 

13:00Plenair

Waarom de PL-industrie leidend gaat worden in food productie

Prof. Dr. Laurens Sloot | Hoogleraar Retail Marketing en oprichter van EFMI Business School

Prof. Dr. Laurens Sloot is hoogleraar Retail Marketing en oprichter van EFMI Business School. Laurens schreef in 1997 al een boek over Private Labels met het oog op de sterke groei van huismerken en hard discounters. In 2000 was hij mede-auteur van het veel geciteerde wetenschappelijke artikel “Strategic Reactions of National Brand Manufacturers towards private labels”.

In zijn lezing “Waarom de PL-industrie leidend gaat worden in food productie” zal hij ingaan op de vraag welke ontwikkelingen de PL-industrie heeft doorgemaakt de afgelopen decennia en waarom de PL-industrie komende decennia ook het A-merk gaat produceren.

13:30Plenair

M&A ontwikkelingen in de Europese food industrie

Jeroen van den Heuvel | Managing director bij Oppenheimer & Co

Jeroen van den Heuvel is managing director van Oppenheimer Europe. Oppenheimer begeleidt bedrijven bij fusie en overname trajecten. Jeroen is een van de meest ervaren M&A-adviseurs binnen de international food sector en weet van menige deal de “hoed en de rand”.

In zijn lezing “M&A ontwikkelingen in de Europese food industrie” zal hij dieper ingaan op de drijvers achter de consolideringsslag en de wijze waarop M&A waarde kan creëren voor PL-bedrijven. Ook gaat hij dieper in op de vraag welke multiple waardering er tegenwoordig betaald wordt voor private label bedrijven en waarom de multiples de laatste jaren zo gestegen zijn.

14:15Plenair

Schaalvoordelen door consolidatie: van papier naar praktijk

Kees Krikke

Als voormalig CEO van Drie Mollen en de Banketgroep heeft Kees Krikke diverse consolidatieslagen meegemaakt. Maar kloppen de synergieen die er op papier te behalen zijn ook in de praktijk? Welke concrete voordelen vallen er te behalen bij verdubbeling of verviervoudiging van de omzet? En zitten die vooral in de overhead, het management of in de inkoop? En wat zijn de valkuilen bij dit soort processen?

15:00Pauze

 

15:30Plenair

Love brands bij Sligro

Gemma Schneemann | Marketing Director Sligro

Gemma Schneemann is marketing directeur van Sligro en heeft ook de nodige internationale ervaring opgedaan. Eén van de meest recente initiatieven van Sligro op het gebied van private label ontwikkelingen is de introductie van Love Brands. De kansen voor producenten om schaalgrootte te realiseren voor hun producten worden toegelicht.

16:15Plenair

An update on hard discount in Germany

Hermann Sievers | Ex-Edeka & Partner IPLC Germany

In zijn lezing zal Hermann Sievers - auteur van het boek Marketing for Handelsmarken - ingaan op de laatste ontwikkelingen van Lidl & Aldi in Duitsland en de rol die private labels binnen hun concept spelen. Ook gaat Sievers in op de recente trend in Duitsland dat hard discounters ook A-merken in hun assortiment opnemen. Is dit beleid effectief, leidt dit tot prijserosie en hoe reageren service retailers als Edeka en Rewe op de hard discount challenge?

Sievers heeft een brede achtergrond in de food sector. Hij heeft gewerkt bij fabrikanten als Unilever en Philip Morris, als aan de retailzijde bij Edeka. Daar was hij 3 jaar private label manager en 8 jaar national marketing manager bij Edeka. Op dit moment is hij partner Germany bij IPLC.

17:15Wrap-up door Leo Kivits

 

17:30Borrel

Borrel en netwerkgelegenheid

Organisatie

Locatie

Buitenplaats Amerongen
Drostestraat 12
3958 BK Amerongen

Partner worden?

Neem voor meer informatie contact op met onze accountmanager van Foodmagazine.
Jacco Freriksen
E: jaccofreriksen@vakmedianet.nl
T: 06-10 20 35 55

Contact

Heeft u vragen of wilt u meer informatie over het congres? Neem dan hier contact met ons op.
Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.